۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۲۷

ژان ماری لوپن حزب جدید تاسیس کرد

ژان ماری لوپن حزب جدید تاسیس کرد

موسس حزب راستگرای «جبهه ملی» فرانسه که از این حزب کنار گذاشته شده، حزب جدیدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پایه گذاری کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «ژان ماری لپن» موسس اخراج شده جبهه ملی فرانسه (FN) حزب جدیدی در فرانسه پایه گذاری کرده است. مهمترین هدف این حزب با عنوان «اجتماع آبی-سفید-قرمز» که با الهام گرفتن از رنگهای پرچم کشور فرانسه نامگذاری شده، شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سه ماه آینده است.

بر این اساس ژان ماری ۸۷ ساله ماه گذشته از جبهه ملی فرانسه اخراج شد. وی در یک رستوان در جمع هواداران خود در شهر مارسی گفت: شما یتیم نخواهید بود. ما می توانیم به همان شیوه جبهه ملی عمل کنیم حتی اگر نگذارند بخشی از آن باشیم.

این در حالی است که «مارین» دختر ژان ماری در سال ۲۰۱۱ جانشین پدرش در جهبه ملی فرانسه شد. گفته یم شود ژان ماری با تشکیل حزب جدید شعله اختلافات خانوادگی را بیشتر کرده است.

دختر ژان ماری در اظهاراتی گفته است: هر کسی می تواند بیرون از جبهه ملی هر گروهی را راه اندازی کند و این مسئله هیچ مشکلی برای حزب ما ایجاد نخواهد کرد. نظرسنجی ها در فرانسه نشان می دهد دختر ژان ماری می تواند به دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۷ فرانسه راه پیدا کند.

 

کد خبر 2904457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha